گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .
گزارش انتشار نسخه جدید
اطلاعات را وارد کنید .
no-img
رهاپروژه

دانلود پایان نامه گیربکس های اتوماتیک * رهاپروژه


رهاپروژه

ادامه مطلب

دانلود پایان نامه گیربکس های اتوماتیک
۱۳۹۶-۰۸-۲۴
176 بازدید
گزارش نسخه جدید

دانلود پایان نامه گیربکس های اتوماتیک


تعداد صفحات ۱۰۰ صفحه

قیمت ۲۰۰۰۰ تومان

برای دانلود بر روی لینک کلیک کنید

 

چکیده

در این تحقیق بـه بررسـی اثـر اسـتراتژی تعـویض دنـده در گیربکسـهای اتوماتیک به عنوان یکی از عوامل مؤثر بر مصرف سوخت خودرو پرداختـه شده است. در مرحله اول چگونگی تاثیرگذاری استراتژی تعویض دنده بـر نقطه کاری موتور و مصرف سوخت ویژه موتور مورد توجه قـرار گرفتـه و سپس استراتژی کنترل کننده تعویض دنده بر پا یه بهبود مصرف سـوخت خودرو به کمک منطق فازی ارائه شده اسـت. بـا بـه کـارگیری نـرم افـزار ادوایزر به عنوان شبیه ساز حرکت خودرو، استراتژی پیش فرض نرم‌افزار همراه با دو استراتژی تعویض دنده بر مبنای تمایل راننده به تعویض دنده و کاهش مصرف سوخت که هر دو به کمک قوان ین فازی ارائه شده انـد در یک خودروی نمونه شبیه سازی گردیده اند. شبیه سازی انجام شده نشان دهنده چگونگی تاثیر استراتژی تعویض دنده بر موقعیت نقطه کاری موتور درمپ مصرف ویژه سوخت و نرخ مصـرف سـوخت خـودرو بـا گیـربکس اتوماتیک می‌باشد.

گیربکس‏های اتوماتیک که امروزه شاهد گسترش آنها در صنعت اتومبیل سازی به خصوص در وسایل حمل و نقل‏ سنگین و ماشینهای راهسازی و کشاورزی و همچنین‏ اتومبیلهای سواری می‏باشیم و با توجه به آنکه اصول‏ کار همه آنها با مختصر تفاوت‏های مشابه یکدیگر می‏باشد آشنایی با مکانیزم این گیربکسها می‏تواند برای‏ دانشجویان و طراحان کارخانجات خودرو سازی بسیار مفید باشد (بطور کلی واحدهای هیدرو دینامیکی توسط مهندسین اروپایی ابداع گردیده است دکتر هرمن فوتنیگر آلمانی اولین کسی است که محرک هیدرولیکی و گشتاور مبدل را در سال ۱۹۰۸ برای استفاده در توربینهای بخار کشتی ساخت. مجموع دنده‏های خورشیدی نیز در اوایل قرن حاضر در اتومبیلهای آمریکایی به کار رفته است‏ و می‏توان آنها را در زمره اولین جعبه دنده‏های مورد استفاده در اتومبیلهای سواری و کامیونهای سبک قرار داد. این جعبه دنده‏ها به دلیل سهولت تعویض دنده‏ها مورد توجه قرار گرفت در صورتی که در جعبه‏دنده‏های‏ لغزشی معمولی که هنوز سنکرونیزه نشده بودند نیاز به‏ راننده ماهری بود که تعویض دنده‏ها را در حین حرکت‏ انجام دهد. در این شرایط جعبه دنده‏های خورشیدی‏ دو سرعته با یک دنده عقب بطور انحصاری طراحی گردید. در کادیلاک مدل ۱۹۰۶ از نوعی جعبه دنده خورشیدی‏ ۳ سرعته استفاده شد که طراحی آنها خالی از اشکال‏ نبود. ایده استفاده از پنیونهای بوش برای جلوگیری از سر و صدای این جعبه دنده‏ها مطرح گردید. دنده‏های‏ خورشیدی امروزه کاربرد وسیعی دارند. جعبه دنده‏های‏ اتوماتیک در اتومبیل‏های سواری و کامیونها، فرمانها، گرداننده نهائی و چرخهای متحرک ماشین آلات‏ ساختمانی و کاهش دهنده‏هائی مانند محرکهای ملخ‏ در هواپیما و یا محرک پروانه کشتی و غیره کاربرد دارند و موارد فوق فقط نمونه‏هایی از کاربرد دنده‏های خورشیدی‏ در انتقال قدرت می‏باشند با ابداع سیستم جعبه‏ دنده‏های اتوماتیک رانندگان نیاز بر استفاده از پدال کلاچ‏ و اهرم تعویض دنده ندارند در این نوع جعبه دنده‏ها بجای‏ دنده‏های سنکرونیزه از سیستم‏های خورشیدی مرکب‏ استفاده گردیده و تعویض دنده‏ها توسط باندهای‏ اصطحکاکی و کلاچ‏های دیسکی چند صفحه‏ای با اعمال‏ فشار هیدرولیکی انجام می‏گردد. تولید فشار توسط یک‏ پمپ هیدرولیکی صورت می‏گیرد که از موتور نیرو می‏گیرد و بطور کل راننده را در وضعیت مناسبی قرار می‏دهد.

 

کلمات کلیدی: استراتژی تعویض دنده، فازی، گیربکس اتوماتیک، مصرف سوخت، ادوایزر

 



ads

درباره نویسنده

خانم شاکری 695 نوشته در رهاپروژه دارد . مشاهده تمام نوشته های

مطالب مرتبط


    دیدگاه ها


    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *