گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .
گزارش انتشار نسخه جدید
اطلاعات را وارد کنید .
no-img
رهاپروژه

دانلود پایان نامه تدوین و ارائه استراتژی‌های مؤثر در کارآمد سازی وظایف « مدیریت مشارکت‌های مردمی و توسعه» کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران براساس تکنیک SWOT * رهاپروژه


رهاپروژه

ادامه مطلب

دانلود پایان نامه تدوین و ارائه استراتژی‌های مؤثر در کارآمد سازی وظایف « مدیریت مشارکت‌های مردمی و توسعه» کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران براساس تکنیک SWOT
۱۳۹۶-۰۷-۰۵
163 بازدید
گزارش نسخه جدید

دانلود پایان نامه تدوین و ارائه استراتژی‌های مؤثر در کارآمد سازی وظایف « مدیریت مشارکت‌های مردمی و توسعه» کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران براساس تکنیک SWOT


تعداد صفحات ۹۷ صفحه

قیمت ۲۰۰۰۰ تومان

برای دانلود بر روی لینک کلیک کنید

چکیده

سازمان­های غیرانتفاعی ـ غیردولتی به دلیل استقلال مالی از دولت و اتکا به مشارکت­های مردمی، نیازمند برنامه­ریزی برای حداکثرسازی مشارکت آحاد مردم در جلب منابع جدید، سرمایه­گذاری و توزیع منابع به دست آمده در ارائه خدمات بهتر می­باشد. کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز به دلیل ماهیت مردمی­اش نیازمند چنین توجهی می­باشد ولیکن به علت دریافت بودجه سالانه از دولت و مجلس در راستای تقویت منابع مردمی و توسعه مشارکت کمتر به این مهم توجه شده است در این پایان­نامه هدف برآن می­باشد که با بررسی عوامل درون سازمانی و برون سازمانی براساس تکنیکswot  و استفاده حداکثری از فرصت­ها موجود در جامعه و نیز تقویت نقاط قوت درون سازمان و با کاهش تهدیدات برون سازمانی از طریق تعامل سازنده با گروه­های مختلف جامعه و برطرف نمودن ضعف­های درون سازمانی و با بالابردن توان و تخصص منابع انسانی متعهد و تقویت آنان و نیز تامین امکانات و تکمیل زیرساخت­های نهاد امداد امام و با تجزیه و تحلیل موضوع  مطابق سوالات مطرح شده در جهت رسیدن به اهداف بلند مدت و راهبردی امداد مرکز و مردمی­تر نمودن آن از طریق توسعه مشارکت­های مردمی در جهت کاهش وابستگی به منابع دولتی و حرکت مطابق با برنامه پنج ساله امداد با تدوین و ارائه استراتژی مناسب بتوان اول اینکه حداکثر مردم جامعه را در برطرف کردن نیاز نیازمندان سهیم و شریک نمود دوم اینکه مسئولین و مدیران امداد امام (ره) را آگاهی داده که سازمان امداد در چه شرایطی قرارداشته و کدام استراتژی و راهبرد برای حفظ و بقای امداد و مردمی­تر نمودن این نهاد مطلوب­تر به نظر رسیده که می­توان آن را  انتخاب و اهداف را مطابق با آن استراتژی طراحی نمود. لذا بجهت روشنتر شدن موضوع با بیان مطالب درخصوص چشم انداز و مدیریت استراتژیک کمیته امداد امام خمینی (ره) و بالاخص مشارکت های مردمی و توسعه و تدوین چشم انداز با توجه به تحولات و تغییرات محیطی درخصوص تسهیل و تشکیل نهادهای خیریه در داخل کشور که می تواند موازی کاری ها  را  که باعث کاهش منابع مادی مشارکتی کمیته امداد امام خمینی(ره) را به دنبال داشته باشد تا امداد امام در ارائه خدمات به نیازمندان نتواند بهتر اقدام نماید .

کلمات کلیدی: فرصت­ها، قوت­ها­، ضعف­ها، تهدیدها، تکنیکswot  ، مشارکت مردمی، چشم انداز، مدیریت استراتژیک، مأموریت و ساختار سازمانی.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                         صفحه

 

چکیده…………………………………………………………………………………………………………………. ۱

فصل اول – کلیات تحقیق

مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………. ۳

بیان مسئله…………………………………………………………………………………………………………….. ۵

اهمیت و ضرورت تحقیق………………………………………………………………………………………… ۶

سوالات تحقیق………………………………………………………………………………………………………. ۶

اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………………… ۷

قلمرو تحقیق………………………………………………………………………………………………………… ۷

الف. قلمرو موضوعی………………………………………………………………………………………….. ۷

ب. قلمرو مکانی……………………………………………………………………………………………….. ۷

ج. قلمرو زمانی…………………………………………………………………………………………………. ۷

تعاریف اصطلاحات ………………………………………………………………………………………………. ۸

 

فصل دوم- ادبیات و پیشینه تحقیق

مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱

سیر تکاملی برنامه ریزی ……………………………………………………………………………………….. ۱۱

برنامه ریزی متمرکز و غیر متمرکز …………………………………………………………………………… ۱۱

ویژگی های یک برنامه خوب ………………………………………………………………………………… ۱۳

موانع موجود بر سر راه برنامه ریزی استراتژیک……………………………………………………………. ۱۳

مفاهیم و اصطلاحات برنامه­ریزی استراتژیک ……………………………………………………………… ۱۴

ویژگی­های برنامه­ریزی استراتژیک …………………………………………………………………………… ۱۵

مزایایی برنامه­ریزی استراتژیک ……………………………………………………………………………….. ۱۵

ارزیابی محیط……………………………………………………………………………………………………… ۱۵

چهار استراتژی کلی در تکنیک SWOT…………………………………………………………………… 17

مدل ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک …………………………………………………………………… ۱۷

هدف­های سازمانی ………………………………………………………………………………………………. ۱۸

استراتژی­های رقابتی از دیدگاه مایکل پورتر………………………………………………………………… ۱۸

فرایندهای مدیریت مکانیکی و ارگانیکی …………………………………………………………………… ۱۹

چرا مشارکت نیمه تمام به شکست می­انجامد ……………………………………………………………… ۲۰

نگاهی گذرا به مشارکت ……………………………………………………………………………………….. ۲۱

فوائد مشارکت…………………………………………………………………………………………………….. ۲۲

گردآوری اهرم­های ضروری برای دگرگونی………………………………………………………………… ۲۲

رهنمودهایی برای استراتژی­های مدیریت تغییر ……………………………………………………………. ۲۷

تعاریف و مفاهیم مشارکت ……………………………………………………………………………………. ۲۷

موانع مشارکت مردم ……………………………………………………………………………………………. ۲۸

گونه­شناسی مشارکت ……………………………………………………………………………………………. ۲۹

مشارکت فردی……………………………………………………………………………………………………. ۳۰

مشارکت گروهی…………………………………………………………………………………………………. ۳۰

پیش نیازهای مشارکت …………………………………………………………………………………………. ۳۲

جایگاه مشارکت مردمی در کمیته امداد امام (ره)………………………………………………………….. ۳۵

مشارکت مردم در کمیته امداد امام (ره)……………………………………………………………………… ۳۷

نظام جامع مشارکت مردمی در امداد امام (ره)…………………………………………………………….. ۳۸

بیانیه­ی مأموریت کمیته­ی امداد امام خمینی(ره) استان مازندران…………………………………………. ۴۲

بیانیه­ی ارزش­های محوری حاکم بر کمیته امداد امام خمینی(ره)……………………………………….. ۴۲

اهداف کلان و اهداف بلندمدت برنامه پنج ساله‌ی پنجم امداد امام (ره) (۱۳۹۰-۱۳۹۴)……………. ۴۳

مبانی اعتقادی، قانونی و نظری فعالیت‌های کمیته‌ی امداد امام خمینی (ره)……………………………. ۴۳

بخش اول: مبانی اعتقادی…………………………………………………………………………………………. ۴۳

۱- ارتقای سطح زندگی…………………………………………………………………………………………… ۴۳

۲- عدالت در اسلام……………………………………………………………………………………………….. ۴۴

۳- کرامت انسانی………………………………………………………………………………………………….. ۴۵

ویژگی‌های انسان مطلوب و ایده آل از دیدگاه اسلام………………………………………………………. ۴۶

خدمات حمایتی و امدادی از نگاه آموزه های دینی………………………………………………………… ۴۶

اصول و مبانی کمک و حمایت در قرآن و سیره معصومین(ع)………………………………………….. ۴۷

اصل اول- حمایت مادی و انفاق به دیگران و نیازمندان:………………………………………………… ۴۷

اصل دوم ـ جبران انفاق و پاداش به منفق از سوی پروردگار…………………………………………… ۴۷

اصل سوم ـ اهتمام به  امر مسلمین  و پیشی گرفتن در کمک………………………………………….. ۴۸

اصل چهارم ـ حقوق نیاز مندان بر اموال مسلمین………………………………………………………….. ۴۸

اصل پنجم ـ کمک و حمایت بدون منت……………………………………………………………………. ۴۹

اصل ششم ـ احسان ( حمایت معنوی ) عامل انسجام مسلمین و نزول برکات…………………….. ۴۹

فقر از نظر اسلام………………………………………………………………………………………………….. ۵۰

نقش حمایت‌های اجتماعی از نگاه عقلی و منطقی در نظام اسلامی…………………………………… ۵۱

بخش دوم ) مبانی قانونی………………………………………………………………………………………. ۵۲

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران…………………………………………………………………………. ۵۲

۱- امداد در کلام حضرت امام (ره)……………………………………………………………………… ۵۲

۲- امداد درکلام مقام معظم رهبری………………………………………………………………………. ۵۳

توسعه‌ی مشارکت‌های مردمی………………………………………………………………………………….. ۵۵

توصیف وضعیت موجود ………………………………………………………………………………………. ۵۵

اطلاعات کل مددجویان مورد حمایت……………………………………………………………………….. ۵۵

 

فصل سوم – روش تحقیق

مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………. ۵۷

نوع و روش تحقیق………………………………………………………………………………………………. ۵۷

جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………. ۵۸

نمونه آماری و روش­های نمونه­برداری……………………………………………………………………….. ۵۸

روش ابزار گردآوری اطلاعات………………………………………………………………………………… ۵۸

روایی پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………… ۵۹

پایایی پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………… ۵۹

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات……………………………………………………………………………….. ۶۰

 

فصل چهارم- روش تجزیه و تحلیل داده­ها

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………… ۶۲

تجزیه و تحلیل داده­ها…………………………………………………………………………………………… ۶۳

بخش اول. توصیف جمعیت شناختی نمونه­ها………………………………………………………………. ۶۴

  1. جنسیت…………………………………………………………………………………………………….. ۶۴
  2. سن………………………………………………………………………………………………………….. ۶۵
  3. میزان تحصیلات………………………………………………………………………………………….. ۶۶

بخش دوم. تجزیه و تحلیل داده­ها……………………………………………………………………………. ۶۷

سؤال اول. مشارکت­های مردمی و توسعه با چه فرصت­هایی مواجه هستند؟………………………… ۶۸

ـ مرحله اول. تعیین فرض­های آماری………………………………………………………………………… ۶۸

ـ مرحله دوم. آماره آزمون………………………………………………………………………………………. ۶۸

سؤال دوم. مشارکت­های مردمی و توسعه با چه تهدیدهایی از محیط خارج مواجه هستند؟…………………. ۷۰

ـ مرحله اول. تعیین فرض­های آماری………………………………………………………………………… ۷۰

ـ مرحله دوم. آماره آزمون………………………………………………………………………………………. ۷۰

سؤال سوم. نقاط قوت مشارکت­های مردمی و توسعه کدامند؟………………………………………….. ۷۲

ـ مرحله اول. تعیین فرض­های آماری………………………………………………………………………… ۷۲

ـ مرحله دوم. آماره آزمون………………………………………………………………………………………. ۷۲

سؤال چهارم. نقاط ضعف مشارکت­های مردمی و توسعه کدامند؟……………………………………… ۷۴

ـ مرحله اول. تعیین فرض­های آماری………………………………………………………………………… ۷۴

ـ مرحله دوم. آماره آزمون………………………………………………………………………………………. ۷۴

بخش سوم. آزمون فریدمن جهت اولویت­بندی ایجاد استراتژی SWOT…………………………….. 76

بخش چهارم. تحلیل سؤالات و تدوین استراتژی­های مشارکت­های مردمی و توسعه……………… ۸۱

الف. تحلیل محیط بیرونی………………………………………………………………………………….. ۸۱

ب. تحلیل محیط درونی……………………………………………………………………………………. ۸۳

 

فصل پنجم – نتیجه­گیری، تفسیر و پیشنهادها

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………… ۸۷

یافته­های تحقیق…………………………………………………………………………………………………… ۸۸

الف. نتایج توصیفی داده­ها………………………………………………………………………………….. ۸۸

ب. نتایج تحلیلی داده­ها…………………………………………………………………………………….. ۸۸

تفسیر و تطبیق یافته­ها…………………………………………………………………………………………… ۸۸

سایر پیشنهادهای پژوهشگر……………………………………………………………………………………. ۹۴

پیشنهاد به پژوهشگران آینده…………………………………………………………………………………… ۹۵

محدودیت­های پژوهش…………………………………………………………………………………………. ۹۶

منابع…………………………………………………………………………………………………………………. ۹۷

ضمائم

 



درباره نویسنده

خانم شاکری 695 نوشته در رهاپروژه دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *