گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .
گزارش انتشار نسخه جدید
اطلاعات را وارد کنید .
no-img
رهاپروژه

: تمرینات قدرتی در افزایش و حفظ توده عضلانی موثرند * رهاپروژه


رهاپروژه

ادامه مطلب

: تمرینات قدرتی در افزایش و حفظ توده عضلانی موثرند
۱۳۹۶-۰۸-۲۰
114 بازدید
گزارش نسخه جدید

: تمرینات قدرتی در افزایش و حفظ توده عضلانی موثرند


دکتر ابراهیم: تمرینات قدرتی در افزایش و حفظ توده عضلانی موثرند

» سرویس: ورزشی – علم ورزش

کد خبر: ۹۱۱۱۱۶۰۹۵۶۰

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ – ۱۰:۵۳


یک کارشناس علوم ورزشی گفت: تمرینات مقاومتی با افزایش قدرت توده عضلانی تاثیر زیادی در جلوگیری از پیشرفت بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان دارند.

دکتر خسرو ابراهیم در گفت‌وگو با خبرنگار ورزش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره تمرینات مقاومتی و ساز و کار آن‌ها اظهار کرد: تمرینات مقاومتی فعالیت‌هایی هستند که با وزنه انجام می‌شوند و عمدتا برای تقویت عضلات و افزایش توده عضلانی انجام می‌شوند و برخلاف تمریناتی که برای بهبود عملکرد قلب و عروق و تنفس به کار می‌روند، چون دوندگی ندارند تاثیر خاصی بر این دستگاه‌ها نداشته و برای تقویت عضلات مفید هستند.

وی همچنین درباره اهمیت و جایگاه این تمرینات در فعالیت‌های ورزشی تصریح کرد: انسان همیشه برای حفظ عضلات خود به حداقل قدرت نیاز دارد و از آنجا که با بالا رفتن سن، عضلات کوچک شده و تحلیل می‌روند، انجام تمرینات مقاومتی می‌تواند به حفظ توده عضلانی در این افراد کمک می‌کند. این مساله در زنان مسن که بیشتر در معرض بیماری‌هایی مثل پوکی استخوان هستند مهم‌تر است و در جلوگیری از پیشرفت تحلیل عضلات و قدرت آنها موثر است.

ابراهیم افزود: امروزه برای سلامتی، ترکیب تمرینات قدرتی و هوازی توصیه می‌شود. در گذشته تمرینات قدرتی تنها با وزنه انجام می‌شد، اما با پیشرفت تکنولوژی ابزارهای جدیدی وارد شده است که با دستورالعمل‌های ساده بهره بدن از فواید این تمرینات را تا حد زیادی افزایش داده است. البته در طراحی یک برنامه ورزشی مناسب که شامل تمرینات مقاومتی هم باشد می‌توان از نظر کارشناسان هم استفاده کرد.

وی در ادامه با اشاره به این که اگر تمرینات مقاومتی صحیح انجام نشود می‌توانند آسیب رسان باشند گفت: بهتر است عضلات پیش از شروع به کارهای مقاومتی گرم شده باشند تا هنگام کار با وزنه دچار آسیب دیدگی نشوند. همچنین این تمرینات نباید سنگین‌تر از توان افراد باشد. بهترین روش بهره بردن از این تمرینات این است که مقاومت را به تدریج افزایش دهیم تا هم توده عضلات افزایش پیدا کن و هم بتوان قدرت بدن را بالا برد.



موضوعات :
ترجمه

درباره نویسنده

admin 162 نوشته در رهاپروژه دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *